INGO joint statement

Tuesday 19 December 2017

رداً على الإدعاءات الخاطئة التي وردت في بعض الوسائل الإعلامية الناطقة بالعربية في اليومين الماضيين والتي تشير إلى أن المنظمات الإنسانية قد سحبت موظفيها من صنعاء، نود أن نوضح أن فرقنا –المحلية والدولية على حد سواء – ما زالت تعمل في الميدان من أجل توفير المساعدات المنقذة للحياة لليمنيين في جميع أنحاء البلاد. وتستمر فرقنا بالعمل بالرغم من بيئة العمل البالغة الصعوبة بسبب الحصار والقيود المفروضة على وصول المساعدات الإنسانية وتصاعد وتيرة العنف.

 

لقد كنا هنا – في صنعاء وعدن والعديد من المحافظات التي نعمل بها – منذ بداية الصراع، وسنستمر بالبقاء هنا طالما نستطيع تقديم المساعدة الفعالة من أجل تلبية احتياجات الناس في جميع أنحاء اليمن.

 

ومع ذلك، نؤكد على أن العمل الإنساني ليس الحل الوحيد للأزمة اليمنية؛ ولذا نحث كافة أطراف الصراع والأطراف المؤثرة عليهم للعمل جنباً إلى جنب من أجل إيجاد حلول سياسية وسلمية لهذه الأزمة التي طال أمدها.

 

 

 In response to false allegations reported in some Arabic language media in the last couple of days, stating that humanitarian organizations have pulled their staff out of Sanaa, we would like to clarify that our teams - both international and national - are still on the ground providing life-saving assistance to Yemenis all across the country. Our work continues despite the extremely difficult working environment due to the blockade, restrictions on humanitarian access, and the escalation of violence.

 

We have been here - in Sana'a, Aden and the many governorates we work in - since the beginning of the conflict, and we will continue to be here for as long as we are able to effectively assist in addressing the humanitarian needs of people across Yemen.

 

However, we cannot stress enough that humanitarian work alone is not the solution to Yemen's crisis. Therefore we urge all parties to the conflict and those who influence them to work together in order to find a peaceful political solution for this protracted crisis.

 

 

Save the Children

ADRA

ZOA

International Rescue Committee (IRC)

Danish Refugee Council (DRC)

Intersos

CARE 

Relief International

International Medical Corps (IMC)

Mercy Corps

Medecins du Monde (MDM)

Oxfam